Muğla'nın Dalaman ilçesinde, 11 Eylül 2019 Çarşamba günü sabah saatlerinde Atakent Kavşağı'nda kamyonun çarptığı öğrenci servisi ve akşam saatlerinde otomobilin çarptığı yolcu minibüsü tüm dikkatlerin toplu taşıma şoförlerine dönmesine neden oldu.

İKİ KAZA, İKİ KAVŞAK, İKİ HATALI ŞOFÖR: 30'DAN FAZLA YARALI VE 1 ÖLÜ GENÇ KIZ

Edinilen bilgiye göre, 11 Eylül 2019 Çarşamba günü sabah saatlerinde Dalaman Atakent Kavşağında yaşanan ilk kazada; Şeref Akkaya idaresindeki 48 S 5561 plakalı öğrenci servisi yeşil ışığın yanmasına henüz 7 saniye varken acele edip kırmızı ışık yanıp sönme aşamasındayken yol atılmış, bu sırada kırmızı ışığa yakalanmak istemediği için hız kesmeden gelen kamyon tarafından feci bir darbe almıştı. Bu elim kazada çok sayıda öğrenci yaralanmış, yaralanan öğrencilerden durumu ağır olan Ayşe Korkut (17) hayatını kaybetmişti.

Yine edinilen bilgiye göre, 11 Eylül 2019 Çarşamba günü akşam saatlerinde Dalaman'da bulunan Göcek Tüneli'nde meydana gelen kazada, Tünel giriş-çıkışında bulunan kavşaktan bir anda yola atılan, Turgay Kiriş yönetimindeki 48 BB 3427 plakalı yolcu minibüsü, tünel yolundan gelen otomobil tarafından çarpılarak yan yattı. Minibüste bulunan yolcular dahil toplam 13 kişi yaralandı. Ayrıca bu kazada da malesef bir ağır yaralı var.



DENETİMLER NE KADAR YETERLİ VE NE SIKLIKLA YAPILIYOR?

11 Eylül 2019 Çarşamba günü yaşanan 2 dolmuşun karıştığı iki farklı kazada şoförlerin hataları kamera kayıtları ve görgü tanıklarıyla sabit. Yaşanan kazalardan sonra, vatandaşlar sosyal medya platformları üzerinden, kazaya sebep olan şoförleri yoğun şekilde eleştirerek tepki gösterdi.

Onlarca can taşımalarına rağmen, bu denli aceleci ve maddiyat odaklı hareket eden şoförler hakkında akıllara gelen ilk soru denetimlerin ne kadar yeterli olduğu ve ne sıklıkla yapıldığı oldu. Şoförlerin, güvenli bir ulaşım hizmeti vermekten çok iki nokta arasında vakit kaybetmeden, olabildiğince hızlı bir şekilde taşımacılık yapmaya çalışması yitip giden canlara ve tamiri zor fiziksel ve psikolojik hasarlara yol açıyor.

En azından yönetmelikte yer alan denetimlerin sık sık şoförlere uygulanması ve Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin il genelinde tüm şoförleri yeterlilik testine sokması gerekiyor.



OTEL, HAVALİMANI, GÖCEK, OKUL SERVİSİ: BİR ÖĞRENCİ SERVİSİ NASIL KAZANCINI ARTTIRIR!

Edinilen Bilgiye göre, Dalaman'da ölüm virajı olarak bilinen Ataken Kavşağı'nda bir öğrencinin ölümüyle sonuçlanan trafik kazasında, öğrenci servisinin sabah 5.30-6.00'dan itibaren Göcek'e, Uluslararası Dalaman Havalimanı'na ve bir otele servis çektiği, Koleje öğrencileri götürdükten sonra yine Uluslararası Dalaman Havalimanı'na servisi olduğu ve buna yetişmek için aceleci davrandığı öğrenildi.

Okul servisi görevi üstlenen minibüslerin en azından okul açılış ve kapanış saatleri arasında farklı seferler almalarının serbest bırakılması, bu tür kazaların yaşanmasına sebep oluyor.  Kendisine emanet canları sağ salim taşıma görevi, yerini, daha fazla para kazanma uğruna diğer işlere geç kalmama amacına bırakıyor. 

O halde soruyoruz, bir insan canı kaç lira ya da kaç dakika?

MAZBATASINI ALAN  DALAMAN BELEDİYE BAŞKANI DURMUŞ'TAN İLK AÇIKLAMALAR MAZBATASINI ALAN  DALAMAN BELEDİYE BAŞKANI DURMUŞ'TAN İLK AÇIKLAMALAR