Cüzdandaki Son Durum: Önce Fiyat Araştırması Sonra Alışveriş

Alışverişi ucuza getirmek için market market dolaşanların oranı yüzde 87’ye çıktı.

Cüzdandaki Son Durum: Önce Fiyat Araştırması Sonra Alışveriş

Ekonomideki gidişat, hayat pahalılığının artmaya devam etmesi alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeye başladı. Bütçesi daralan, alım gücü düşen her 10 tüketiciden 9'u fiyat araştırması yaparak marketlere girmeye başladı. Alışverişini ucuza getirmek için market market dolaşanların oranı yüzde 72'den yüzde 87'ye çıkarken, Nielsen tarafından yapılan araştırma, market alışverişleri için kısıtlı bir bütçeye sahip olan tüketici oranının son 1 yılda yüzde 73'ten yüzde 88'e yükseldiğini ortaya koydu.

Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 74'ü alışverişlerinde ulusal markalı ürünlerin fiyatlarını “private label” (PL) diye bilinen market markalı ürünlerle karşılaştırıyor. Bu ürünlerin satış hacmi 60 milyar liraya ulaştı.

Güncelleme Tarihi: 13 Ocak 2020, 15:19

Burcu Keskin

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner1