Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ) öğrencilerinin problemsiz bir öğrenim deneyimi yaşayabilmeleri için olası sorunların çözüm sürecinde rehberlik ve destek sağlamak amacıyla Öğrenci Hakları Birimi faaliyete geçti.

NEFES EGZERSİZİ YAPARKEN FENALAŞTI, HASTANEDE ÖLDÜ NEFES EGZERSİZİ YAPARKEN FENALAŞTI, HASTANEDE ÖLDÜ

MSKÜ Öğrenci Hakları Birimi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşen Maraş öğrenci merkezlilik ile öğrencilerin taleplerini, şikayetlerini ve ihtiyaçlarını her zaman en ön planda tutan bir anlayış içinde olduklarını söyledi. Maraş, "Bu birim, öğrencilerin eğitim-öğretim yaşamları boyunca beklenti ve ihtiyaçlarının karşılanmasına katkıda bulunmak ve yaşadıkları sorunların çözüm sürecinde rehberlik ve destek sağlamak amacıyla kuruldu. Böylece öğrenci merkezliliğinin bir kez daha somutlaştığını görüyoruz. Yine sorunların öngörülerek doğmadan çözülmesi anlamına gelen Pro-aktif yönetim anlayışıyla ilişkili olarak, öğrencilerimizin sorunlarını doğmadan veya büyümeden çözmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede öğrencileri, sorunlarının çözümü için ilgili birimlere yönlendirmek, iletişimi sağlamak veya kolaylaştırmak, onların memnuniyetini artırmak amacıyla çözüm süreçlerini daha etkin ve verimli hale getirme sorumluluğu taşıyoruz" dedi.

Ayrıca Maraş, "Öğrencilerimiz, üniversite içinde yaşadıkları bir sorun ile ilgili şikayette bulunup, resmi süreler zarfında, hak arama girişimlerine yanıt bulamadıklarında birimimize başvuruda bulunabilirler. Eğer sorunları ile ilgili sağlanan çözüm yeterli değil ise de aynı şekilde birimimizden tekrar destek alabilirler. Birimimiz, rektörlüğe bağlı olup öğrenci ile ilgili birimler arasında iletişim kurulmasını sağlamaktadır. Muhatap kişi veya ilgili birimler, çözüm süreci hakkında birime geri bildirim vermektedir. Birim, bu bildirimi en kısa sürede başvuru sahibine iletiyor. Son olarak öğrencilerimiz de konunun çözülüp, çözülmediğine dair geri bildirim yapıyorlar." sözlerini kaydetti.