MUĞLA VE AYDIN'DA ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMALARI

DSİ Genel Müdürü Mevlüt Aydın, Muğla ve Aydın'da devam eden çalışmalarla 10 bin 615 hektar alanı 2019 yılı sonuna

MUĞLA VE AYDIN'DA ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMALARI

DSİ Genel Müdürü Mevlüt Aydın, Muğla ve Aydın'da devam eden çalışmalarla 10 bin 615 hektar alanı 2019 yılı sonuna kadar toplulaştırmayı hedeflediklerini bildirdi. DSİ Genel Müdürlüğünde yapılan açıklamada, çeşitli nedenlerle ekonomik olarak tarımsal faaliyetleri yapmaya imkan vermeyecek biçimde parçalanmış, dağılmış, bozuk şekilli parsellerin modern tarım işletmeciliği esaslarına göre ve sulama hizmetlerinin geliştirilmesi için en uygun biçimde birleştirilmesi, şekillendirilmesi ve yeniden düzenlenmesi işlemine "Arazi Toplulaştırması" denildiği belirtildi. Açıklamada, 2018 yılında yapılan yasal düzenleme sonucu ülke genelinde arazi toplulaştırma çalışması yapma yetkisinin DSİ Genel Müdürlüğüne verildiği dile getirildi. Konuya ilişkin görüşlerine yer verilen DSİ Genel Müdürü Mevlüt Aydın, Muğla ve Aydın'da devam eden çalışmalarla 10 bin 615 hektar alanı 2019 yılı sonuna kadar toplulaştırmayı hedeflediklerini ifade etti. Bu illerde 32 bin 515 hektar alanda tarla içi geliştirme hizmetleri kapsamında yol açılması, stabilize kaplama yapılması, tesviye yapılması, yol geçidi, tarla geçidi ve menfez yapılması gibi çalışmaların devam ettiğini aktaran Aydın, 2020 yılı sonu itibarıyla bitirmeyi hedeflediklerini kaydetti. Projelerin yapılmasında destek olan Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'ye teşekkür eden Aydın, şunları dile getirdi: "Sulama projeleri arazi toplulaştırmasına bağlı olarak uygulandığı takdirde ise parsel sınırlarına bağlı kalmadan en ekonomik şekilde, sulama, yol ve tahliye planlaması yapıldığından, yatırım maliyetlerinde tasarruf sağlanmaktadır. Diğer taraftan arazi toplulaştırma projeleri ile kamulaştırma maliyetleri yüzde 90 oranında azalmaktadır. Arazi toplulaştırması ile parseller büyür, tarım teknikleri ve sulama metotlarının uygulanması kolaylaşır. Parsel sayısı azalır. Parsel büyüklüğü artar. Düzenli ve ideal parsel şekilleri oluşturulur. Her parsel yola ve kanala kavuşur. İşletme merkezi ile parseller arasındaki mesafeler azalır, ulaşımdan dolayı meydana gelen kayıplar azalır, yakıt tasarrufu sağlanır. Zirai mücadele ve gübreleme kolaylaşır. Sulama oranı ve randımanı artar. Arazi maliklerine kamulaştırma bedelleri yerine arazi verilerek, toprağından kopması önlenmektedir. Sağlanan katma değerden dolayı arazi değeri en az 2 kat artmaktadır."

Güncelleme Tarihi: 07 Mayıs 2019, 11:05
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner1