• Haberler
  • Gündem
  • Ticaret bakanlığı uyardı: O servisler sizi dolandırabilir!

Ticaret bakanlığı uyardı: O servisler sizi dolandırabilir!

Ticaret Bakanlığı, özellikle internet üzerinden ulaşılan bakım ve onarım servislerine karşı tüketicileri uyardı. Sahte servisler nedeniyle tüketicilerin mağduriyet yaşadığına dikkat çekildi.

Ticaret bakanlığı uyardı: O servisler sizi dolandırabilir!
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Ticaret Bakanlığı, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte artan bakım, onarım ve montaj hizmetleri talebine dikkat çekerek, tüketicileri sahte yetkili servislere karşı uyardı. Özellikle klima ve diğer elektronik ürünlerde artan servis ihtiyacının, internet aramaları üzerinden ulaşılan güvenilir olmayan adreslerle karşılanmasının ciddi mağduriyetlere neden olabileceği belirtildi.

Bu hizmetleri almak isteyen tüketicilerin genellikle internet üzerinden yetkili servislere ulaştıklarına işaret edilen açıklamada, "Bazı kişi veya firmalar, bu durumu kendi lehlerine çevirerek sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda görünmektedir. Ayrıca üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini 'yetkili servis' gibi tanıtmakta ve tüketicileri mağdur edebilmektedir." ifadeleri kullanıldı.

İNTERNET SİTESİ ÜZERİNDEN BİLGİ KONTROLÜ YAPILABİLİR

Tüketicilerin bu gibi durumlarla karşılaşmaması için Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla yetkili servis bilgilerinin doğrulanabileceği belirtildi. Tüketicilere, servis hizmeti almadan önce üretici ya da ithalatçı firmanın resmi internet sitesi veya www.servis.gov.tr adresi üzerinden bilgi kontrolü yapmaları tavsiye edildi.

Konuyla ilgili olarak şu ifadelere yer verildi:

"SERBİS sayesinde, ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli biçimde ulaşmak mümkündür. Yetkili servis hizmeti alınmadan önce ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmelidir. ⁠⁠İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğu, firma resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulanmalıdır. Tüketicilerimiz, şüpheli durumlarda veya sahte servis girişimleriyle karşılaştıklarında Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve ⁠⁠Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarda bulunabilirler."

 

Haber Merkezi

Bakmadan Geçme