Muğla’nın Dalaman ile Fethiye ilçelerini birbirine bağlayan, aynı zamanda Muğla ile Antalya arasındaki mesafeyi kısaltan ve Yap-İşlet-Devret modeli ile 2006 yılında hizmete açılan, Türkiye’nin tek paralı tüneli olma özelliğine sahip Göcek Tüneli geçiş ücretlerine zam geldi.

Geçiş ücretleri birinci sınıf araçlar (otomobil) için 7 liradan 9 lira, ikinci sınıf araç (kamyon) 10 liradan 15 liraya, üçüncü sınıf araç (dingilli kamyon ve dingilli otobüs) 14 liradan 20 TL’ye, dördüncü sınıf araç grubu (tır) 22 liradan 30 liraya, motosiklette 2 buçuk liradan 3 liraya yükseldi.



TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK PARALI TÜNELİ OLARAK 2006 YILINDA HİZMETE AÇILDI

Tinsa İnşaat ve Sanayi Limited Şirketi tarafından 25 yıllığına yap-işlet-devret modeliyle 13 milyon dolar harcanarak yapılan Göcek Tüneli, 2006 yılında hizmete açıldı. Muğla ile Antalya’yı birbirine bağlayan, 12 metre genişliğinde ve 7.40 metre yüksekliğindeki 950 metrelik tünel, kamuoyunda sık sık Türkiye’nin tek paralı tüneli olma özelliğiyle gündeme geldi.



2. TÜNEL AÇILDIĞINDA ÜCRETSİZ OLACAKTI


Tünel siyasetçilerin her zaman vaatleri arasındaydı. AKP eski Milletvekili Ali Boğa, 2.tünel inşaatının başlangıcında “Tünel bedava olacak” demişti. Zamanın Başbakanı Ahmet Davutoğlu da 2015’deki Muğla’ mitinginde, “Dalaman ile Fethiye’yi birleştiren Muğla’yla, Antalya arasında bağ kuran Göcek 2 Tüneli Muğlalılara ücretsiz olacak inşallah” demişti.

VATANDAŞLAR TEPKİLİ

Halihazırda Türkiye'nin ilk ve tek geçiş ücretli tüneli olan Göcek Tüneli'ne, geçen yıl ocak ayında yapılan %30'luk zammın ardından bu yıl da zam yapılmasına bölge halkı yoğun tepki gösteriyor. Özellikle sosyal medyada, zam kararına isyan eden halk tünelin ücretsiz olmasını beklerken her yıl %30 zam yapılmasına anlam veremedi. Vatandaşlar, yetkililerden ve hükümetten verilen sözün yerine getirilmesini ve tünelin ücretsiz olmasını talep etti.

ORTACADAKİ DOLANDIRICILIKTA FLAŞ ADLİYE İDDİASI ORTACADAKİ DOLANDIRICILIKTA FLAŞ ADLİYE İDDİASI