Muğla ilinin Fethiye ve Seydikemer ilçelerinde görev yapan öğretmenlere “Özel Öğrenme Bozukluğu (Disleksi)” adlı seminer düzenlendi. Etkinlikte gönüllü olarak bu olaya dikkat çekmek isteyen Gönüllü Özel Eğitim Öğretmenleri Yusuf Yılmaz ve Uğur Bozkurt; bu özelliğe sahip öğrencilere yönelik neler yapılabileceği konusunda birer sunum yaptılar. Özel öğrenme bozukluğu olan çocukları fark etme, tanılama, bu öğrencilerin karakteristik özellikleri gibi başlıklar öğretmenler için uygulamalı örneklerle verildi. 

Özel Eğitim Öğretmeni Uğur Bozkurt sunumunda disleksi çocukların benzer sesteş harfleri karıştırma, harf atlama veya ekleme, alfabeyi öğrenmede güçlük çekme, organize olamama, verilen talimatları takip etmede zorlanma, yön ve zaman kavramlarını karıştırma gibi öğrenme güçlüğü gösterebildiğini belirtti.

CUMHURBAŞKANLIĞI BİSİKLET TURU’NUN KAZANANI BELLİ OLDU CUMHURBAŞKANLIĞI BİSİKLET TURU’NUN KAZANANI BELLİ OLDU

Disleksinin okuma, yazma, öğrenme, ifade etme, anlatma becerileriyle birlikte özellikle matematik becerilerinin kazanılıp ifade edilmesinde ortaya çıkan öğrenme bozuklu olduğunu ifade eden Bozkurt, “Öğrenme bozukluğu bazı çocuklarda görülebilir ancak zeka geriliğiyle karıştırılmaması gereken bir durumdur. Çünkü zeka olarak yaşıtlarından ileri durumda bulunan çocuklarda da disleksi görülme tehlikesi vardır. Sadece belirtilerden yola çıkarak çocuğa disleksi tanısı koymak elbette doğru bir yaklaşım değildir ancak eğitimciler ve aileler bahsettiğimiz sorunları gözlemledikleri takdirde mutlaka durumu ciddiye almalı ve bir uzmana başvurmalıdır” dedi. 

Özel Eğitim Öğretmeni Yusuf Yılmaz ise “Disleksi Harekatı Kocaeli gönüllüsüyüm. Gelen talepler doğrultusunda il ve ilçeler ile okullarda bu seminerleri gerçekleştiriyoruz. Özel Öğrenme Bozukluğu (Disleksi) hakkında farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar tamamen normal sınıflarda eğitim görüyorlar. Bu öğrencilerden bazıları fark edilmiyor ve bazıları da üstün zekalı… Maalesef burada üstün zekalı bir çocuk fark edilemiyor. Onun haricinde disleksi, diskalkuli, disgrafi, dispraksiolan öğrencilerle nasıl çalışması gerektiği konusunda örnek uygulamalar veriyoruz” sözlerini kaydetti.